נווטו אלינוכתבו לנוצור קשר

גוגל רוצה לנצח עם פרסום של וויז בנייד

כמעט שנתיים אחרי שגוגל רכשה את Waze בקצת יותר ממיליארד דולר, מחקר חדש וריקושטים שהתקבלו מפרסום ממושך של מותגים באפליקציה, באים להראות כי יישום פרסומות במפה בשוק האולטרא יוקרתי של הפרסום הסלולרי מבוסס מיקום, הוא אחד הנכסים הטובים של גוגל כנראה.

Waze שמרה על פרופיל נמוך יחסית מאז נרכשה על ידי הענקית מ-Mountain View קליפורניה על למצב שבו היא מבססת את בניית עסק המודעות שלה עם הגרעין הקמעונאי שמורכב מרשתות מזון מהיר, מותגים, חברות גז / דלק, חניונים ותחבורה. מצוידים בנתונים וקהל מוצק של משתמשים יומיים אשר באופן עקבי מרבים לעשות שימוש ביישום כדי לנווט את דרכם בתעבורה היומיומית, גוגל נאבקת בפייסבוק צ'ק אין, רשתות פרסום עצמאיות ו-Foursquare עבור פיסה מהתחזיות של BIA / Kelsey שחוזים ששוק הפרסום מבוסס מיקום יהיה שוק של 15.5 מיליארדים $ עד שנת 2018, לעומת 4.5$ מיליארד ב-2014.

מחקר חדש שפורסם השבוע מראה כיצד פרומואים שמוצגים בתוך אפליקציית Waze עשויים להשפיע על זכירת מודעות תוך כדי ניווט על מספר רב של אנשים שנסעו במיקום לאחר הלחיצה על מודעה.

Waze מציעים למפרסמים שני פורמטים ממותגים: סיכות ומודעות משתלטות. סיכות ממותגות, כדי להראות לנהגים כמה רחוק הם נמצאים מחנויות. ומודעות משתלטות (טייק אובר בעגה המקצועית) הן מודעות ביניים שתוכננו כך שלא יסיחו נהגים מהכביש. הן צצות כאשר המשתמש נמצא במצב סרק במשך שלוש שניות או יותר ונעלמות כאשר המכונית מתחילה לנוע.

לפי Waze, נתון מדהים של זכירת מודעות מוגברת 86 אחוזים עבור נהגים אשר ראו סיכות ממותגות לעומת אלו שלא. ומודעות משתלטות שיפרו בשחזור מודעה על ידי 155 אחוז בהשוואה לקבוצת נהגים להן לא הוגשו מודעות.

כדי לבצע הערכה של המינוף על הניווט ולהבין כיצד זה משפיע על הצרכן, Waze בדקה איך אנשים מחפשים הוראות הגעה לאחר שנתקלו במודעה של המותג, לעומת קבוצת ביקורת שלא ראו מודעות. בממוצע, החיפוש אחרי מותג גדל ב-53 אחוזים אחרי שנראתה לנהג סיכה או מודעת משתלטת.

מפרסמים חוזרים

לדברי ג'ורדן גרוסמן, ראש מחלקת המכירות בארה"ב של Waze, המשתמש הממוצע ב-Waze מבלה יותר מחמש שעות עם האפליקציה בכל חודש. רמה גבוהה זו של מעורבות שומרת מפרסים ומביאה מפרסמים חוזרים. לאחר עבודה עם מותגים על קמפיינים רבעוני בשנת 2014, 25 אחוזים של מפרסמים ב-WAZE כולל Dunkin' Donuts, Phillips 66, Chick-fil-A, Panera Bread, Outback Steakhouse ו-Metrolink יפעילו מסעות פרסום בוויז למשך שנת 2015 בשלמותה.

Waze היא אפליקציה שמתבססת על חכמת ההמונים, נתוני תנועת נהגים יכולים לשתמש את המוצגים כדי למקד פרומואים שלהם בתזמון שמבוסס על ידי זמן, יום ומיקום. לאפליקציה יש גם שותפות עם AccuWeather, שמושכת אל תוך האפליקציה תנאי מזג אוויר בזמן אמת, כגון טמפרטורה, לחות ואובך נתונים שיכולים לשמש מותגים כדי לרכוש מודעות בהתבסס עליהם.

"מפרסמים עכשיו עושים ניתוח מעמיק בעובי הקורה ברמה הטקטית כדי לראות שישנן מספר שכבות שונות בהן ניתן להשתמש כדי ליצור תקשורת אנושית בתוך סביבה ניידת" אומר גרוסמן.

קח את דאנקן דונאטס, למשל. בוא נחזור לשנת 2012, היא הייתה רשת בתי הקפה ואחד המותגים הראשונים למפות את כל המיקומים שלו על מפת Waze. לאחר מכן הם החלו לקנות מודעות וכעת הם עובדים עם סוכנות היל הולידיי על תוכנית שנתית שלמה כדי לבדוק פרומואים לפי מיקוד גיאוגרפי.

המודעות של דאנקן דונאטס מציעות לוויזרים שנוהגים באזור סניפים של המותג עצמו או סניפים של מתחרים לבחור באחד המיקומים שלו. השינויים בקריאייטיב של המודעה על באים על מנת לקדם פריטי מזון ושתייה ספציפיים בזמנים שונים של היום. לדוגמא, מודעה עשויה להציע לך קפה חם בבוקר ואייס-קפה אחר הצהריים.

"אנחנו יודעים בכל רגע נתון, שווייזר מנווט כדי ללכת לשתות כוס קפה או משהו לאכול, וזה מאפשר לדאנקן לשלוח לו הודעה עם פעילויות קידום מכירות עבור קפה קלוי כהה או קרואסון שוקולד" אמר דייב בולגר, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת המדיה היל הולידיי.

במהלך הרבעון הרביעי של 2014, יותר מ-80 אחוז מהופעות של דאנקן נשלחו לאנשים בטווח של 10 קילומטרים מחנות של דאנקן. אלו שראו את המודעה היו יותר מכפליים כפי שנראה שניווטו לסניפי דאנקן מאלה שלא ראו מודעה, ומדובר על סך של 1,000 ניווטים לחנויות ברחבי מספר מדינות בארה"ב. אמנם, המודעות הן גדולות וקשה לפספס אותן, אבל המספר הוא מעניין בהתחשב בעובדת שהמותג מבוסס על החוף המזרחי הפעיל קמפיין ארצי במקומות כמו קליפורניה, שם דאנקן היא עדיין חדשה יחסית.

בהתבסס על תוצאות אלה, חברת הקפה והסופגניות המפורסמת, עכשיו מסתכלת איך יכולה שכבת נתונים כמו מזג אוויר להשתלב עם הטיימינג של המודעה ולהסתנכרן באפקטיביות ויצירתיות על גבי נתונים כמו זמן ומיקום. "אז נוכל להגיע לצרכנים בתעבורה ולדבר איתם על דאנקן בצורה הרבה יותר רלוונטית ומשמעותית" אמר ניק דאנהם, מנהל התקשורת של דאנקן.

שמירה על פשטות 

המותג Panera Bread (הלחם של פנרה) פועל באופן דומה עם וויז על הקמפיין המתמשך שלו כדי להציע ולקדם פריטי תפריט עונתיים, הכוללים גם כמה תוספות מהתפריט המתחדש יותר של המותג, קערות מרק חמות.

בפנרה סירבו לחלוק את תוצאות הביצועים של המודעות שלהם, אבל סמנכ"ל השיווק כריס הולנדר הדגיש כי המודעות של החברה הן פשוטות, ומכוונות לנרטיב הבסיסי, בכוונה להכווין נהגים מנקודה א' לנקודה ב' במהירות האפשרית. "אנחנו לא רוצים להסיח נהגים או נוסעים עם עסקות נוצצות או הנחות", אמר הולנדר. "המטרה היחידה שלנו היא להציע מיקומים ולספק כיוונים לנקודות המכירה שלנו למשתמשי וויז בתוואי הנסיעה הרגיל שלהם." סולידי ככל הניתן.

בקנה מידה קטן יותר, מטרולינק, מערכת רכבות נוסעים בדרום קליפורניה, דיווחו שהמודעות שלהן המציעות כרטיסים חינם, יצרו שיעור קליק (CTR) של 0.39 אחוזים.

הפרומואים של מטרולינק מופיעים כאשר מישהו מחפש בוויז או נוהג. ברגע שמישהו רואה את המודעה, הוא יכול ללחוץ, כדי לקבל מידע על כיוונים אפשריים לתחנת רכבת, או שהוא יכול לשמור את ההצעה למועד מאוחר יותר.

בחודש ינואר, המודעות של מטרולינק שירתו יותר מ 1.4 מיליון הופעות, והביאו למעלה מ-5,800 קליקים לאתר. יותר מ-43 אחוז מהאנשים ששמרו את ההצעה למאוחר יותר, פתחו אותה ביישום.

"לשמונים ותשעה אחוזים של מהנוסעים שלנו יש מכוניות", ציין מארק ווייר, מנהל שיווק ומכירות במטרולינק, "וויז פשוט מספקת לנו וקושרת באופן ישיר את סוג הפרסום שבו אנו רוצים."


דאנקן דונטאס, מטרולינק ופנרה עם פרסום מוצלח ב-Waze. יישום קל ותוצאות שעובדות.

  • פרסום וייז בנייד
אודותינו

eRoad מתמחה בפרסום בתנועה עם דגש על פרסום באפליקציית הניווט המפורסמת Waze.
פרסום בתנועה. פרסום שעובד. כ-900,000 נהגים משתמשים מדי יום באפליקציית הניווט של Waze. בין אם אתה בית קפה או מסעדה, מספרה או עורך דין. בין אם לצרכי מכירה או לצרכי מיתוג. הנוכחות הפרסומית עם Waze תביא אותך אל היעד.

פרטי יצירת קשר

eRoad - פרסום בתנועה
גרשון ש"ץ 36, תל אביב
מוקד הזמנת מודעות: 073-2638584